קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי פועלת לקידום יוצרי ויוצרות קולנוע לאורך השנה. הפעילות של הקרן תלויה רבות בשיתוף הפעולה המתמשך עם תעשיית הקולנוע בישראל ובעולם.

תרומתכם.ן תסייע לקופרו להרחיב את פעילותנו בהפצת סיפורים מישראל ברחבי העולם ולהגדיל את מעגל היוצרים.ות בהם.ן נוכל לתמוך. תרומה בכל סכום תתקבל בברכה. התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, קבלה תשלח בהתאם.

לתרומה כספית >>

אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף אלינו כמתנדבים.ות במגוון האירועים שהקרן מפיקה. להתנדבות ניתן לשלוח לנו מייל ל: info@copro.co.il או למלא פרטים בטופס יצירת קשר בעמוד צור קשר ונחזור אליכם.ן

אירועי קולנוע עם IMPACT: המפגש בין אמנות לפעולה

בעשור האחרון, הפסטיבלים לקולנוע שמקדישים תשומת לב לנושאים חברתיים, סביבתיים וזכויות אדם זוכים לפופולריות גוברת. פסטיבלים אלו לא רק מציגים סרטים, אלא גם פועלים כמנופי שינוי אמיתי, תוך שימת דגש על השפעה חברתית. במאמר זה נסקור מספר אירועים בולטים ברחבי העולם, אשר מציבים את השפעת הקולנוע במרכז.

פסטיבל Movies That Matter (הולנד) – פסטיבל זה ידוע בהקרנת סרטים המדגישים נושאים של זכויות אדם וצדק חברתי או סביבתי. בנוסף להקרנות הסרטים, הפסטיבל מתמקד גם ביצירת השפעה באמצעות סרטים. הוא כולל ימים מקצועיים עם אימון ופרסים לפרויקטים המכוונים להשפעה חברתית.

Sheffield Doc/Fest (בריטניה) – אחד הפסטיבלים המובילים בעולם לסרטים תיעודיים. Sheffield Doc/Fest ידוע בתוכנית העשירה שלו לסרטים תיעודיים ובקידום דיאלוג סביב נושאים של צדק חברתי. הפסטיבל כולל שוק שבו יוצרים יכולים להציג את הפרויקטים שלהם בפני מממנים פוטנציאליים ומפיצים.

פסטיבל קאן – Marché du Film (צרפת) – בעוד פסטיבל קאן הוא אחד מהפסטיבלים הגדולים והיוקרתיים בעולם, Marché du Film הוא החלק העסקי שבו סרטים עם השפעה חברתית יכולים למצוא שותפים להפצה והזדמנויות מימון.

Impact Days בפסטיבל הסרטים התיעודיים הבינלאומי באמסטרדם (IDFA) (הולנד) – IDFA הוא אחד מהפסטיבלים הגדולים בעולם לסרטים תיעודיים. ה-Impact Days מתמקדים במיוחד בסרטים תיעודיים שמטרתם ליצור השפעה חברתית, ומציעים הזדמנויות לנטוורקינג, מימון ולימוד על קמפיינים מוצלחים להשפעה.

פסטיבל הסרטים להנעה חברתית (Social Impact Film Festival) (בוסטון, ארה"ב) – פסטיבל זה מדגיש סרטים שמטרתם להניע שינוי בקהילות. הוא מתמקד בנושאים כמו זכויות אזרח, שינויי אקלים, שוויון מגדרי ועוד. הפסטיבל כולל קטגוריות לסרטים קצרים עם השפעה חברתית, סרטי סטודנטים, וסרטים תיעודיים באורך מלא, ומהווה פלטפורמה מצוינת ליוצרים שמעוניינים לעסוק בנושאים חברתיים דחופים.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי והפורום לזכויות אדם (FIFDH) (ג'נבה, שווייץ) – זהו אחד האירועים המשמעותיים ביותר שבהם קולנוע פוגש זכויות אדם. הפסטיבל כולל הקרנות סרטים, פורומים וימי השפעה (Impact Days), שבהם נפגשים יוצרי סרטים ואקטיביסטים כדי לדון בתפקיד הקולנוע בקידום זכויות אדם וצדק חברתי.

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של הארגונים הלא-ממשלתיים (THE NGO International Film Festival) – פסטיבל זה משמש כפלטפורמה ליוצרים שמחויבים לקדם קיימות, שוויון וצדק חברתי. הוא חוגג את כוחה של הסיפוריות ככלי לשינוי, ומטפח שיתופי פעולה בין יוצרי סרטים, ארגונים לא ממשלתיים ובעלי עניין נוספים כדי להניע תנועות גלובליות לעבר עולם יותר צודק ובר-קיימא.

ועידת האקלים השנתית של הוליווד היא אירוע חשוב שנערך בכל שנה ומטרתו לאחד את תעשיית הבידור למען פעולה משמעותית למען האקלים. הוועידה מושכת יוצרי קולנוע, מפיקים, שחקנים, אקטיביסטים ומומחים כדי לדון באתגרים האקלים הגדולים ולחקור את הדרכים שבהן תעשיית הסרטים והבידור יכולה להשפיע לטובה על המאבק בשינויי האקלים. במהלך האירוע, מתקיימות הרצאות, פאנלים, וסדנאות המתרכזות בנושאים כמו קיימות בתעשיית הסרטים, סיפורים בעלי השפעה סביבתית, ושימוש במדיה כדי להעלות מודעות ולגרום לשינוי חברתי רחב.

Climate Story Lab – מאורגן על ידי Doc Society, מעבדה זו מיועדת ליוצרים של סיפורים המתמקדים בשינויי אקלים. היא מקשרת בין יוצרים למפיקים, אסטרטגים ומממנים כדי לפתח את הסרטים שלהם לקמפיינים משפיעים.

Doc Edge (ניו זילנד) – פסטיבל זה מוקדש לסרטים תיעודיים וכולל פורום מקצועי שמתמקד בסיפורים עם השפעה חברתית. זהו מקום מצוין להתחבר עם קהילת הסרטים התיעודיים באסיה-פסיפיק.

Green Film Network – רשת עולמית של פסטיבלים שמתמקדים בנושאים סביבתיים. פסטיבלים ברשת זו מספקים פלטפורמה לסרטים שמטרתם להעלות מודעות על דאגות אקולוגיות ולהניע לפעולה.

 פרסי SIMA בשנת 2012, יוצרת סרטים דוקומנטריים ופעילת זכויות אדם עטורת פרסים, דניאלה קון הקימה את SIMA כדי לתמוך במצוינות ביצירת סרטים בעלי השפעה חברתית על ידי השקת תוכנית פרסים שנתית ופלטפורמות הפצה גלובליות המעצימות את כוחה של התקשורת לטפח עולם חופשי מדעות קדומות, אפליה ודיכוי. SIMA החלה כתחרות התקשורת הבינלאומית הראשונה והיחידה המכבדת הישגים בתחומי היצירה, זכויות האדם. כיום, SIMA היא האוצרת העולמית הנודעת ביותר בתחום ההשפעה החברתית, ומשרתת תעשיות קולנוע עצמאיות, אקדמיות וצדק חברתי גלובליות ברחבי העולם.

דילוג לתוכן