קרן קופרו לשיווק תוכן ישראלי פועלת לקידום יוצרי ויוצרות קולנוע לאורך השנה. הפעילות של הקרן תלויה רבות בשיתוף הפעולה המתמשך עם תעשיית הקולנוע בישראל ובעולם.
תרומתכם.ן תסייע לקופרו להרחיב את פעילותנו בהפצת סיפורים מישראל ברחבי העולם ולהגדיל את מעגל היוצרים.ות בהם.ן נוכל לתמוך. תרומה בכל סכום תתקבל בברכה. התרומה מוכרת לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, קבלה תשלח בהתאם.
לתרומה כספית >>אתם.ן מוזמנים.ות להצטרף אלינו כמתנדבים.ות במגוון האירועים שהקרן מפיקה. להתנדבות ניתן לשלוח לנו מייל ל: info@copro.co.il או למלא פרטים בטופס יצירת קשר בעמוד צור קשר ונחזור אליכם.ן
שוק DocPoint מיועד בעיקר עבור סרטים דוקומנטריים מאיזור אסטוניה ופינלנד, אבל מושך אליו אנשי מקצוע מכל העולם. הוא מתקיים און ליין מזה שנתיים בחודש ינואר.
מזה 15 שנה מתקיים בדרום קוריאה פסטיבל DMZ Docs לסרטים דוקומנטריים בעיקר מאיזור קוריאה ואסיה; בשנת 2019 הוקמה קרן DMZ במטרה לפתח, לתמוך ולקדם פרויקטים דוקומנטריים מצטיינים בקוריאה ובאסיה. במסגרת הזו הם תומכים ביצירה חדשנית ופורצת דרך, ובמקביל מארגנים את ימי התעשייה של הפסטיבל, שכולל לא רק מסגרות רבות של פיצ'ינג אלא הדרכה וליווי מקדים עבור היוצרים. DMZ נותנים במה לפרויקטים בשלבי הפקה ועריכה, ומארחים אנשי מקצוע ויוצרי קולנוע בינלאומיים של התעשייה הדוקומנטרית במטרה ליצור קשרים משמעותיים וחיבורים עסקיים.
השוק האיטלקי Visioni Incontra (מפגש חזונות) מתקיים מדי שנה במילאנו, ומקבץ פרויקטים דוקומנטריים עכשווים מכל העולם לימים מרוכזים של מפגש ויצירת הזדמנויות לשיתופי פעולה, בעיקר עם התעשייה האיטלקית. מדובר ביומיים מרוכזים שכוללים בעיקר פיצ'ינג (לסרטים בעבודה ולסרטים בשלבים מתקדמים יותר), שולחנות עגולים וגם 'ספיד דייט' עם הקרנות האיטלקיות.
במקביל לפסטיבל אידפא היוקרתי מתקיימים ימי התעשייה של הפסטיבל, הכוללים שורה של מסגרות תחרותיות עבור פרויקטים דוקומנטריים מכל העולם. פיצ'ינג לפרויקטים בעשייה, הקרנות ראף קאט, מפגשי אחד על אחד עבור מפיקים, ועוד ועוד. פורום הקופרודוקציה של אידפא נוצר לפני 30 שנה במטרה להפגיש בין יוצרים דוקומנטריים יצירתיים עם משקיעים ואנשי מכירות פוטנציאליים, והפך לאחד מנקודות המפגש המובילות בעולם ליצירת חיבורים של הפקה משותפת, מימון משותף והפצה.
ה- MIA) International Audiovisual Market) הוא שוק המתקיים במשך חמישה ימים ברומא, בכל חודש אוקטובר. השוק מושך אליו מגוון של פרויקטים, גם פיזי וגם דיגיטלי – סרטים ארוכים (עלילתי, אנימציה ותיעודי), כמו גם סדרות (דרמה, תיעודי, עובדות ואנימציה). כיום, MIA הוא האירוע החשוב ביותר בתעשייה באיטליה והוא אחד מהאירועים הבינלאומיים החשובים ביותר לתעשייה העלילתית; השוק מתמקד ביצירת הזדמנויות להפקה משותפת, בניית אסטרטגיות ומודלים למימון, מכירה והפצה של יצירות והצגת תוכן, ומהווה פלטפורמה יעילה לגילוי כישרונות חדשים. השוק כולל מסגרות של פיצ'ינג וגם שואוקייס לפרויקטים חדשים (בעיקר איטלקיים).
במקביל לפסטיבל הדוקומנטרי המעולה של לייפציג, מתקיים השוק הלא פחות מוצלח שנועד עבור אנשי התעשייה הבינלאומית. במשך שמונה ימים השוק מקיים מגוון רב של פעילות – החל מפיצ'ינג פורום בינלאומי, דרך פורום עבור סרטי ארכיונים, סרטי XR, סרטי אנימציה, סרטים קצרים, סרטים שמוקדשים לנושאים חברתיים כמו המלחמה באוקריאנה, ועוד ועוד. בנוסף מתקיימים לא מעט אירועים חברתיים במטרה לייצר נטוורק וקשרים, מאסטרקלאס ופאנלים משתנים לקהל הרחב, וגם שוק אונליין באתר שמתקיים במקביל לאירועים הפיזים – מעל ל-200 סרטים חדשים מכל העולם שמחפשים הפצה ועניין בינלאומי זמינים לצפייה לתקופה מוגבלת (ביניהם גם 10 סרטים ישראלים נבחרים במסגרת שיתוף הפעולה עם קופרו…)
במהלך 10 השנים האחרונות, אירוע התעשייה DOK.forum המקביל לפסטיבל DOKFest היוקרתי במינכן, ביסס את עצמו כמקום מפגש קבוע והזדמנות לנטוורקינג עבור התעשייה דוברת הגרמנית – עם מגוון הולך וגדל של הצעות ליוצרי קולנוע בינלאומיים. השוק מציע פאנלים, סדנאות ואירועים ציבוריים אחרים, כולם במטרה לעודד יוצרי דוקו לפתח את החזון האישי שלהם לעתיד הקולנוע התיעודי ולחקור שאלות רלוונטיות לתעשייה המתפתחת.
במקביל לפסטיבל HOT DOCS היוקרתי בקנדה, נערך הכנס הגדול והחשוב עבור אנשי התעשייה הדוקומנטרית. נערכים בו סשנים של פיצ'ינג מול קהל של מקבלי החלטות, קניינים וכדו' וגם פגישות פיצ' אחד-על-אחד, ועוד מסגרות רבות ויוקרתיות שמטרתן לייצר הזדמנויות פז ליצירת עבודה משותפת על הפרויקט הדוקומנטרי הגדול הבא.
שוק COCO מתלווה לפסטיבל סרטים הנושא את אותו שם, אשר מתמקד בסרטים שהנושא שלהם קשור למזרח אירופה או שההפקה שלהם מתרחשת במרכז אירופה. במסגרת השוק מתקבלים 13 פרויקטים בפיתוח לתחרות פיצ'ינג, ועוד כ-6 פרויקטים בפוסט-פרודקשן לפגישות אחד-על-אחד. הפרס בשווי הכספי הגדול ביותר במסגרת הענקת הפרסים בשוק, הוא בשווי 35 אלף יורו.
שוק הסרטים האירופי (EFM) הוא אחד משלושת מקומות המפגש המובילים של תעשיות הקולנוע והמדיה הבינלאומיות. במהלך שמונה ימים, כ-10,000 (!) מפיקים, קניינים וסוכני מכירות, מפיצים ומקבלי החלטות – פוקדים שורה של אירועי נטוורקינג, הקרנות סגורות, שולחנות עגולים ועוד. כשוק הסרטים הגדול הראשון של השנה (בפברואר), ה-EFM נמצא בעמדה חזקה ומשמש כסוג של קובע החלטות לשנת הקולנוע החדשה; סרט שהצליח ב-EFM כנראה יעשה סיבוב גם בשווקים הגדולים הנוספים. המיקומים המגוונים של ה-EFM בברלין נעים מ-Gropius Bau היפהפה למלון Marriott האלגנטי, ברלינר פרייהייט המודרני ואולם ה-Zoo Palast. במקביל לשוק המרכזי מתקיים שוק הקו-פרודוקציות השנתי, במהלך חמישה ימים מתך השמונה. את האירוע פוקדים כ-600 נציגים של חברות מכירות, גופי שידור וכו' שמחפשים פרויקטים חדשים – בעיקר עלילתיים – להיכנס איתם לקופרודוקציה.